Borta bra - men hemma bäst! LOVAAAR!!

Vaknade i morse, ringde en trappa ner o sa upp min lägenhet.
Ut me den på Blocket.se.
Klockan 13:00 låg den där.
O sen började telefonen gå varm.
Ja, jisses va de har ringt!
Det tog mig två visningar o sen va jag av med den!
Jahapp, de va det de.
I morgon börjar flytten o packa ner allt.
Sen hem med de till Sölve.
Ska bli sååå skönt att umgås lite mer med mamma igen,
O jag menar det faktiskt.
För hon e världens kassaste på att ”hälsa på mig”vart jag än bor/har bott.
Vart har vi kommit fram till under tiden i lilla Paris?
*I Sölvesborg kan man handla till 22:00 på kvällarna.. - Domus stänger 20:00!
*För dom som gillar o träna så finns det gymkort här för ca 199 /mån – i Sölvesborgs ”city” kostar det 349 /mån?!
*I Sölvesborg finns de massa av Klamydia – här finns de bara HIV?!
*I Kristianstad är det inga problem att träffa två killar efter varandra – men hemma i Sölvesborg, ja de kvittar om dom e snygga eller inte.. antingen e dom bästa polare..eller ta mig fan så e dom bröder..?!
*Listers stolthet är Mjällby AIF – här finns det något som kallar sig för Kristianstad FF..?!
*Här finns de sjukt bra utbud av kläder o SKOR – i Sölvesborg går alla i VeroModa/Jack n Jones kläder o har börjat ekonomi handla på BR skor?!
*Vill du gå ut o slå klackarna i taket? Hmm, välj på Class, Banken, Grand..eller någon oldish ställe – hemma har vi Altona o Hanölåda, någon enstaka gång på sommaren..om vädret tillåter förstås..?!
*I lilla Paris går bussarna vart tionde minut – i Sölvesborg får man va glad om man kommer hem samma dag..?!
*House of Bagels har öppet till 23:00 på kvällarna – RITZ stänger 18:00..?!
*Här ligger Challan – i Sölvesborg ligger Rumän Town..?!
*I lilla Paris är ARTMADE kungar – i Sölvesborg e de JJband..?!
*Utan större problem kan man skämma bort sina barn med Peak, GANT, Armani eller andra balla märkeskläder – i Sölvesborg skämmer man bort dom med en tröja från NAME it..?!
*I Sölvesborg hälsar alla på alla – i lilla Paris hälsar bara folk, som drar nytta av varandra..?!
*Här ligger möbelhuset MIO - Sölvesborg, ZIMMERDAHLS..?!
*I lilla Paris kan man göra vad man vill, när man vill, med vilken man vill – men i Sölvesborg bör man inte göra vad man vill (för då e man ”artii”) o gör det hellst inte när man vill (för då en man lite halv legist) o träffa för fan inte vem man vill (för då har man gjort ALLT innan man ens tänkt tanken..) O jag lovar att de e ute på stan innan stackarn lämnat brottsplatsen..?!

 Livet har sin gång, o jag har som mål att lära mig något nytt genom var epok jag passerar..
Dvs; Borta bra – men hemma bäst! LOVAAAR!!
Håll i hatten, jag vet att alla har längtat efter den dagen då jag ska flytta hem till mitt älskade Sölvesborg igen! OOHJAA! Det gläder mig verkligen, haha!
O en sak som jag är ännu gladare för, e att de e bara månader kvar tills den blonda faran lämnar Västkusten..!
O inte denna helgen utan nästa e PULS på Altona!
HAHA, sjukt kul!
Ni hör själva, jisses detta kommer bli en toppen avslutning på 2009!

XOXO


Psst..Du Jeppe? När jag kommer hem så ska fan jag me va me o spela YATZY ;P

 

 


Kommentarer
Postat av: Jesper JLO

Självklart emmy ! :D

2009-09-25 @ 00:34:22
Postat av: Helena

Sen kommer jag med hem, då kan vi se hur det är att sitta på Ritz alla dagar? Men va fan vi tar med egen Kaffe, I SBG har vi inte rååååååd att sitta o dricka! =)



Emmy, PACKA!!!!!!!!!!

2009-09-25 @ 11:59:30
Postat av: Emmy

ska bli ett sant nöje att utklassa dej jesper darliiiing ;)



o du helena, elemedin kommer bli så glad om vi fikat mycket o länge ;)

vi får åka till fjabbadalen o hälsa på mattias me, han hade blivit så himla glad! :)

2009-09-25 @ 12:55:29
URL: http://emmyglanshammars.blogg.se/
Postat av: Helena

Ja då fjabbadalen ska jag till, Har bestämt en öla helg där haha .. Kan sluta hur som helst ;)



Ja vi ska sitta från 8-16 varje dag, vårt nya jobb, prova alla kakor:)

2009-09-25 @ 18:55:21
Postat av: Emmy

hahahhaa, e de ok att jag kommer ner runt halv tio ist? e sjuuukt morgon trött ju! hahaha

2009-09-29 @ 19:37:23
URL: http://emmyglanshammars.blogg.se/
Postat av: Helena

Ja det är okej men då får vi sitta där t stägning ist :D

2009-10-01 @ 09:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0