Tack för att Du finns!



Just nu känns de mesta bara snurrigt o stressigt. Jag vet varken ut eller in med något. Vet inte vad jag vill, vet inte vart jag ska..o jag vet inte heller vad som är rätt eller fel. Det finns människor som sviker o nervärderar en, sådana människor som man alltid trott att dom skulle finnas där. Det känns som man blivit ”till sidosatt” fast man gett allt man kunnat o spelat med öppna kort. Just nu när mitt liv är som en stor jävla berg o dalbana känns det underbart att veta att hon finns här, som en gåva från Gud.
Hon är som min ”reservmamma”, min första riktigta vän – det är min syster. Vi firar Mors dag och Fars dag, men det borde finnas en speciell dag för alla systrar också.
En syster är... Någon att tala om hemligheter för, någon att uppleva äventyr med, någon att visa allt nytt för, någon som står på ens sida, någon att bry sig om, någon att hålla i handen när man är rädd, sjuk eller glad. Någon som är precis som Du..!
En syster vet mer om en än någon annan i hela världen. Hon har samma minnen från barndomen. Hon tänker på samma stigar, samma blåbärsställen och samma stora stenar vid vägkanten. Det är så skönt att ha någon som accepterar en precis som man är. En mors kärlek är lite blind, men aldrig en systers. För avstånd betyder ingenting, vi kan gå olika vägar, för jag vet att hon ändå alltid är nära.
De är därför som Du har en speciell plats i mitt hjärta o i mitt liv

- Tack för att Du finns!

XOXO



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0