"Kärlek kommer o går, men vänner består"..

Dokumenterat 2009-08-16


"Sitter här i min ensamhet o funderar.
Funderar över saker som hänt på det senaste.
Vad jag bryr mig om o kanske andra som jag skiter fulla fan i..
Det finns EN sak som verkligen tynger mig.
Förutom Fredrik så är hon verkligen min bästa bästa bästa vän..
Idag (räknat söndag) så är det en vecka sen jag hörde ifrån henne.
Jag har inte en aning va hon gör, hur hon mår.. nej ingeting.
Allt jag bara hade velat få en förklaring på är; va de e som händer egentligen?!
Jag vet ifan ifall hon fattat, eller sett att jag alltid stöttat henne. Men varför i helvete
kan hon inte berätta för mig vart problemet är - utan bara förneka att det inte är något..
När jag själv har ögon o se med..?!
Det är liksom inte som förr.. det har ballat ur helt enkelt.
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Nej jag är bara totalt mållös, ledsen o tom.. =(

Ingen är felfri - inte ens jag
Vill bara höra en förklaring, så att jag slipper grubbla mera..
Sången är till Dig.
Lyssna på texten o tänk efter.."

http://www.youtube.com/watch?v=RuTqBcqAqQI


Ikväll kunde jag inte hålla mig längre.. Det har gått 11 dagar sen jag hörde av henne sist. ELVA dagar! Helt sjukt, sen jag lärde känna henne har vi hörts varje dag, oftast flera gånger om dagen..till o med när hon va utomlands!

Jag satt på Facebook o såg att hon va online, så jag skrev o frågade om hon ens hade tänkt o förklara sig.. Men NEJ hon hade inte tänkt de, för att hon va så arg på mig för att jag anklagat henne för saker som inte va sanna. Men nu kommer vi till det mest komiska i det hela, anklaga o påstå är två helt olika ting. Jag påstod att hon va hög som ett höghus. Konstigt? Nej inte så jävla konstigt, när man går på toaletten en kvart o kommer tillbaka o e helt väck i planeten.

Hur man inte är anträffbar, blek i anskitet, lila läppar o har ett par ögon som e svarta som den svartaste natt..Mmm, hade jag inte vetat hennes ögonfärg, så hade jag omöjligt kunnat se den då..! Så hur i helvete man kan bli sådan efter några öl o lite vin? När hon väl kvicknar till, frågar jag henne va fan de e hon håller på med..Då hånskrattar hon mig rakt upp i ansiktet o påstår att jag e löjlig. Löjlig eller orolig? Ja, va är man som "bästa vän" i det läget? Ja ta mig fan inte löjlig iaf..

Jag frågar om hon tagit något, o hon fortsätter skratta åt mig.. Det sista jag säger är att jag tycker vi ska åka till akuten så vi kan kolla vad hon "fått i sig".. Då blir hon vansinnig, skriker o gormar o försöker gå ifrån mig, inte för att de lyckades såbra, då hon frontalkrockar med ett träd som står planterat på framsidan..! Det va de sista jag såg ifrån henne den natten, sen gick jag hem till mamma o pappa.. Mil på asfalt, i mörkret o barfotar!
Inget jag skulle göra om, men jag va så jävla besviken o ledsen..!

Ikväll när jag skriver med henne, berättar hon om sin ilska o om hur jag har "gått runt" o snackat om detta.. Men förfan, vilka skulle jag ha pratat om det med? Jo, jag har berättat för min familj o närmaste varför jag o hon inte umgåts eller har hört av henne.. Är det så konstigt? Det är ju inte precis som att jag uppgett något namn någonstans eller liknande,
inte på henne iaf.

Så frågan är väl egentligen den, vem som försöker dumförklara vem? Jag dumförklarar inte henne, men de kan jag fan göra med hennes syster bästa kompis/ som jag sett som en snäll o god vän, som jag pratade med senast dagen efter detta hände..Sen har jag inte hört av henne en gång - nej inte en gång! Det kan möjligtvis inte va hon som sagt något?! Nej, ingen behöver säga något, de hade man ju kunnat räkna ut me röven!

Så vad har vi kommit fram till med detta? Ihop kört? Jo, magkatarr på hög nivå!

Ska jag be om ursäkt för något? För att jag påstod de jag påstod?

Under hela min gymnasietid o fram till jag flyttade till Sthlm, så har min närmaste krets bestått av "hobbypundare". Eller som när man står o jobbar i baren o folk kommer fram, man märker det direkt ..
så hur i helvete skulle inte jag veta om folk e stenade eller inte?


Nej, nu är jag mer förtvivlad o sårad än va jag någonsin blivit av en "vän"..bryr man sig förmycket? Jag har 1000 frågor som snurrar i mitt huvud, men jag fattar inte att vissa inte vill rentvå sig själva om påståendet inte stämde?
Jag fattar bara inte..


O nej, jag e inget helgon - aboslut inte! Men jag tänker rätt mkt efter innan jag handlar.

Jag hade inte bara dragit hem någon från krogen bara för att.. Man kan fan inte göra det om man bor i världens minsta stad, där ryktet går fortare än klamydian sprids..!

Eller ja, de e väl klart att man kan dra hem någon om man skiter i vad man har för rykte, men jag hade fan inte klarat av de..o fan inte heller när man har någon annan o tänka på, mer än sig själv..


"Kärlek kommer o går, men vänner består"..så sägs de va?

Hoppas med hela mitt hjärta att Ni aldrig behöver ens komma inärheten av frustration när det gäller vänner..
Tiden läker väl alla sår o det kommer väl även en dag då hon ser att jag ville henne väl..! Hoppas jag..


Puuuh, helt slut efter allt jag fått ur mig..Nu väntar soffan, film o massa kärlek!

Sov gott, så hörs vi när solen gått opp!


XOXO


Emmy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0